Sunday, January 11, 2009

Csak ugy

Ezentul szeretnek gyakrabban irni ide. Hogy tenyleg megmaradjanak az emlekeim, h visszatekintve lathassam majd, h hogyan is eltem at ezt az egesz kalandot. A bibi csak az, h estenkent sokszor nem vagyok eleg eber ahhoz, h ertelmes mondatokba tudjam foglalni a gondolataimat, szoval lehet, h legtobbszor kepzavaros, helyesirasi hibakkal teli szovegeket produkalok majd. De rajottem, h ez tokre nem szamit, hisz ez itt nem egy irodalmi szajt, es amellett az egynehany kosza olvasom mellett, aki neha felteved ide, oszinten szolva leginkabb magamnak irom. (bar ha most tobb, mint 10-en haborodtak fel ezen a kijelentesemen, akkor megvan a mai napi orommorzsam is :) )

Szoval lassuk csak, mi is tortent ma velem. Eloszor is mivel a tegnapi Secret Santa partink hajnali 1-ig tartott, es ezutan meg egy kicsit belemerultem az uj olvasmanyomba (Daniel Goleman: Erzelmi intelligencia- aaa tokre jo ez a pszichologia!:)), csak hajnali 3-kor jott el ertem az alommano. Ebbol kovetkezoleg ma akar delig is aludhattam volna, de az egyik indiai baratnom tavoli hangja kozbeszolt, amikor is reggel 9-kor legmelyebb almombol felbokdosve futni hivott a lelkem. En csak egy par alig hallhato nyogdecselessel tudtam tudatni vele, h nem vagyok epp legfittem formamban, es fel percen belul visszazuhantam a legmelyebb almomba (persze ez nem lehetseges, most tanultuk, h min 90 perc kell hozza, h a REM-be erj!). Na de koran orultem, hisz fel ora mulva a telom csorgese vegleg kikergette a fejembol az eltancolt papucsu hercegeket es hercegkisasszonyokat: Pandit baratom hivott templomba. Mondtam neki, h bocsi, de nagyon kaba vagyok most, nem hiszem, h ossze tudnam szedni magam idoben. De igazabol nemcsak ezert nem mentem. Furi az a hely. Kicsit olyan fanatikus. Az tetszik, h senki sem alszik, mert tancolnak, ugralnak, enekelnek, de a szemhejrebegteto, nyelvporgeto 'lalalalalala'-zas (nem dudolas, hanem olyan furi nyelvdaralas, mintha vmi transzba estek volna) mar egy kicsit sok. En azt a budakalaszi istentiszteletet kedvelem leginkabb, ahol fialatok idosek orommel osszegyulnek, enekelnek, imadkoznak, a lelkesz pedig olyan igazan maradando uzenetet ad at a peldazataival, magyarazataival. Itt egyszer sem ereztem, h barmivel gyarapodtam volna. Jo mondjuk a 'Stop wishing, start creating' mondas most a falamon is ott csucsul, de ennyi. Szoval meg mindig keresem a nekem valo helyet.

De miutan ezt a masodik alvas elleni merenyletet is semlegesitettem, ugy ereztem, megiscsak jelkent kell felfognom ezt, tehat nincs tobb alvas, irany a munka! Szep lassan kitapaszkodtam hat a pihe-puha agyikombol, kis arcfrissito, es mar fogtam is a tori jegyzeteimet. Hatalmas elszantsaggal indultam le az egyik tanuloszobaba, mindent szepen rendbe tettem magam korul, toll, papir, tiszta agy, viszont elobb gondoltam bemelegitokent memorizalok egy-ket szep uj angol kifejezest. Adhore, plausible, remuneration...hopsz ebedido van! Na jo, ma tenyleg odafigyelek arra, h mit eszem: fott kukorica, gyumolcsok, egy kis gabonapehely...Ha nem ettem volna abbol az indiai naan kenyerbol, elegedett is lehettem volna magammal....Na majd legkozelebb kemenyebb leszek.

Aaaa....itt mindjart ejfel, nekem meg holnap hajnali 6: 45-kor kell kelnem, h mehessek futni, szoval azt hiszem, ezt most itt tenyleg befejezem. Amit meg szivesen leirtam volna az az, h ma megint teniszeztunk, es nagyon elveztem! Foleg mivel Izi baratnommel voltam, akivel elotte tok jol elbeszelegettunk mindenfelerol- jaj csipem a csajszit! :D

4 comments:

Feri said...

Egy "örömmorzsa" tőlem ;)
Rendszeresen olvaslak, és irigyellek a jó időért (is).

Dávid said...

Csak hogy még szebb legyen a napod :)

szekand said...

Hey! El se hiszem h Goleman-t olvastok!!! Én olvastam azt a bizonyos könyvét az EQ-t ami, szerintem egy iszonyatosan jó könyv, és egyéb iránt nem tudom, hogy csak tanultok róla, vagy olvasnotok is kell, de Goleman a 90-es évek elején azzal foglalatoskodott, hogy jobb légkört teremtsen az iskolákban, egyetemeken, ugyanis azt gondolta(és ez később be is igazolódott) hogy a módszereivel, mindez sikerülhet. Főleg a diákok szociális készségén javított, ez persze tanulás módszertan is volt, csomó tantárgy az ő módszereivel folyt, kicsit ilyen demokratikus-alter sulis feeling, ezért is érdekel, viszont szerintem olvasd el ha tudod, ha kell elviszem neked Hágába magyarul, nekem megvan úgy azert megiscsak jobb, mert szerintem ha változást akarsz a sulidban, akkor ez lehet az első lépcső, hogy terjeszted ezt a könyvet, hogy minél többen olvasssák!!! És ebként azt is be kell látni, hogy manapság az élet egyre több területén szükségünk van az EQ-ra. pl.: politika, ipar, és főleg üzleti élet terén elengedhetetlen, de én konkrétan a tanárokért aggódok, nem tudom mi lenne csak itthon, ha a tanári diploma mellé egy EQ-tesztet is meg kéne irniuk a tanárpalántáknak...

Egyébként Goleman mostanában egy uj dologgal foglalkozik, ami pedig az emberi kapocsolatok, ami szintén egy uj tudományág, van is egy könyve, lehet meg is vezsem...
szoval ilyen social intelligence cucc marha jó lehet, áhh ugy imádlak hogy igy érdekel a pszihológia, ha nem a zene érdekelne jobban akkor pszihóra mentem volna.

ui: bocsi hogy hétvégén nem tudtunk nagyon beszélni, de sűrű nap volt mindkettő:( és kicsit feszült is voltam.

krisztizmus said...

Jaj, koszonom szepen a kommenteket, tenyleg felvidultam toluk :)

Hey szekand!
Bizony Goleman eddig nagyon erdekes volt, csak sajnos most epp kicsit megrekedtem az olvasasban- hisz tudod: sulisulisulihaverok:) De mindenkepp el fogom olvasn. Nagy agy az az ember! :)