Monday, February 23, 2009

Hetfo

Ma nem volt elso oram, de megis 7:20-kor felcsorgettem magam ahogy minden mas napon, h a tegnap esterol megmaradt tori hazimat be tudjam fejezni. Hiaba, a hajnali felfekvesnek megereztem a kovetkezmenyeit: a reggelit is kihagyva ugy 8 korul sikerult csak kivergodnom a agybol. Pizsiben, almos fejjel mentem le az egyik szamtechterembe, h a Versaillesi bekeszerzodes megkotoinek celjairol osszeallitsam a kert forrasgyujtemenyt. De a feladat hamar felebresztett, es a hangulatomat is feldobta, hisz a kutakodas alatt egyre jobban belemerultem a temaba, szoval mostmar jobban osszeall a kep:)
9:18-kor gyorsan visszaspuriztam a szobamba, fel perc alatt belebujtam az egyenruhamba, taska a vallra, es az 5 perces setat kicsit rovidebb ido alatt megteve az utolso pillanatban beertem a Tutor Group-unkra (napi egyszer osszegyulo kis csoport). Napi infok, anekdotak, 10:50-kor csengo, es mar irany is a College Clinic! Na nem mintha barmi panaszunk is lenne, sot orommel megyunk szokasos Break Time helyunkre, hisz az ottani kaveautomatabol nekunk, koleszosoknak ingyen kave jar! Szoval kis eletero, friss pletyi, tervek poenkodas...10:15-kor mar a hetem elso bioszorajan oromkodtem: 81 % -os lett a dogam! Tudom, otthoni merce szerint ez nem nagy szam, de itt ez hiperszuper jo szamomra! De persze azert remelem lesz meg jobb is:)
1 es negyed ora mulva megszolalt a kicsengo, ami itteni rendszer szerint egyben a becsongo is a kovetkezo orara, ami nekem tori volt. Konkretan a 'nyugatibb' torioram volt, ahol epp az elso vilaghaboru utan jarunk ( az azsiai tori orankon Kinat vesszuk- epp most bukik meg a utolso dinasztia...).
Mivel addig mindossze egy piros (ezt fontos megjegyezni, a zold alma itt fele annyit sem er) almat sikerult bemajszolnom, a pocim is helyesloen fogadta az ebedszunet kezdetet jelzo csengot. A human tantargyak epuletebol azonban hosszu az ut a menzaig, igy mire odaertem mar szep hosszu sor kigyozott mindharom kajapult elott. Na de furfangos- es igen sietteben levo- Krisztin nem foghatnak ki, gondoltam, es a salata bar fele vettem az iranyt. Egy kis tonhal, brokkoli, meg vmi szoszos bab, hmm... Jo lett volna hosszan izlelgetni a kulonbozo fogasokat, de az uj perui Villa Martha Global Concern meeting nem varhatott. Tiszta jo egyebkent, mert ebben az uj GC-ben csak a mi kis csapatunk van benne, szoval tiszta olyan hangulat, mintha a koleszban dumalgatnank:)
Az utolso oram vilagirodalom volt. Mr. Morleyval a mult heten kezdtuk el az uj konyvunket olvasni, Achebe: Things Fall Apart. Tetszik, ahogy jo alaposan belemegyunk a szovegek elemzesebe, es hogy tenyleg egyutt csinaljuk- bar persze azert Mr. Morley sokszor eleg felreerthetetlenul utal a helyes megoldasra:)
Az uccso kicsongot koveto felszabadult sohaj nem nekem szol- ket hete meg egy masfel orat rahuzok a hetfoi napomra a British Coucil angol nyelvtanito tanfolyama miatt. De persze total megeri, ma is rengeteget tanultunk az angol nyelvtanrol peldaul, es hogy ezt az osszetett 17 ido/mod-bol osszeallo egyveleget hogyan is kezdjuk megtanitani egy kis csoport kambodzsai/argentin/ kinai gyerkocnek, akik a 'Hi' es a "Bye'-nal tobbet nem tudnak. Na meg Rosie magyar szokincse is gyarapodott egy ket szinnel :)
Tea Time egyenlo alnok kisertes, ma pizzastekercs formajaban. Hah, gyenge vagyok. Szornyu.
5-tol Enzo reggeaton tancprobaja a jovo heti International Eveningre. Durva, h csak ma kezdtuk el. Na de no para, meglesz ez, na meg egyebkent is a feeling a lenyeg, nem a profizmus.
6-tol a kis gyulest tartottunk az International Week szervezoinek- hisz ez az idei egy egesz het lesz, nem csak egy nap! A Diaktanacsnak is tetszett az otlet( jatszos este, sport est, kviz show- minden Latin Amerika es Afrika jegyeben), ugyhogy a vacsi utani Haz Gyulesen is bejelentettuk a dolgot. Remelem most az egyszer vegre nem csak a szokasos emberek jelennek majd meg- a kvizshow nyertes csapatank jaro mozijegyek pl eleg jo osztonzoeronek tunik szamomra.

A gyulesen Charles a Sodexo (az itt dologzo kajas ceg) feje tartott egy kiseloadast az uj kartyas rendszerrol- jovo hettol mar mindenunnen kaphatjuk az ebedunket (nem csak a Kitchen Pavillionbol, ami a koleszosok kajas helye)! Wow, a bejarosok meg lesznek lepve, az tuti!:D

Mar szepen elorehaladt az ido ekkora, 8:30-kor mar a kenyai tancra probaltunk. Szoval most mar afrikai tancot is tanultam :)

Huh, es most 10: 26-kor be kell fejeznem ezt a bejegyzesem, hisz ugyeletes vagyok a nappali szamtech terem bezarasaert/ konyhatisztogatasert. Aztan holnap spanyol doga, amire tenyleg szeretnek rendesen ismetelni, egy jo adag matekhazi, na meg az angol konyvemet (The Great Gatsby) is jo lenne befejezni... Oh, es Jose salsajarol el ne feledkezzem...:)

1 comment:

NC said...

Szia!
Had mutatkozzam be : a nvem Andi. Én is már nagyon várom hogy jelentekezhessek az uwc ösztöndíjasok közé és remélem be fogok kerülni de addigis nézegetem a honlapjait azoknak akik már ott vannak.......
Szval csak annyita akartam mondani hogy jó olvasgatni a blogodat és bár fársztó lehet ennyi mindent csinálni nagyon irigyellek érte..... fantasztikus lehet Szingapúr......
én most tanulok elég részletesen róla a suliban lenyűgöző város.. gratulálok hogy oda kerültél!