Tuesday, February 24, 2009

Kedd (vagy vmi olyasmi)

Spanyol dogaval kezdtem keddemet, de ez nem szegte kedvemet!:) Olvasas es szovegertesbol vagyok meg a legerosebb spanyolbol, bar amikor meglattam az "A2 Level" feliratot a tesztlap fejlecen, nyeltem egy nagyot.

De miert is van az ugy, h a B szintu spanyol orankon A2-es szintu konyvbol tanulunk, es h most mar ugy latszik a dogaink is A2-es szintuek??? Tisztazaskepp: a magyar nekem az A1-em, vagyis anyanyelvem, es az angolt, amit hosszu evek ota tanulok mar, azt vettem fel A2-re, ami tulajdonkeppen azt jelenti, h ketnyelvu vagyok, ugy ahogy. Viszont a spanyolt csak 2 es fel eve kezdtem el tanulni, kovetkezeskeppen azzal meg kozel sem jarok ehhez a kategoriahoz... Jaj, es hozza kell tennem, h a csoportomban olyanokkal vagyok egyutt, akik tenyleg 5-6-7 eve nyomjak mar a spanyolt vagy evekig eltek Spanyolorszagban vaagy, mint az egyik baratnom: anyanyelvu spanyolok! A Costa Ricai baratnom a padtarsam!!! Hat nem vicces?

Szoval kicsit ugy erzem, h a spanyol is igen erosen a Self-Taught tantargyaim koze keveredett. Onalloan kell felfejlesztenem magamat arra a szintre, amirol a tobbiek indultak, es amire epitve kellene majd a vizsgaimat is letennem. De no para, szeretem a spanyolt, es az idonkenti fiaskok ellenere is ez marad a kedvenc tantargyam.

Na de ne ragadjak le az elso oramnal, a Tutor Group utan angol ora kovetkezett. Na ha mar a Self-Taught gondolatnal jarunk, ez is igencsak ide tartozik... Hogy a tanarunk milyen leha tud lenni neha! Folyton csak mellebeszel, vagy inkabb motyog, hisz az orak olyan ritmusban telnek, h az alvasproblemakkal kuzdo japan szobatarsam 10 perc utan kepes hangtalanul a pad ala csuszva elszunditani. Te jo eg, ebbol is hogy fogok levizsgazni?!

Na jo, ugy erzem rossz fele terelem itt a szimplan napirendi beszamolonak indulo bejegyzesemet. De neha kijon rajtam ez az eszeveszett vizsgadrukk es a vele jaro stress...De hat hogyis ne panikolnek, hogyha mar a legeslegelso orank ota a "vizsga" szot szajkozza minden tanarunk, de a kezdeti remenyek ellenre, nem azt meg mindig nem teszik hozza, h "akkor a vizsgan, majd ezt es igy csinaljatok majd"...

Jaj, 10 perc mulva Tea Time, ugyh bele kell huznom a meselesbe. Szoval az ujabb szenzacios angol orank utan szokasosan okes matek kovetkezett, a szunetben pedig rohantam, h az Extended Essay meetingre idoben odaerjek. Orultem is, h az elso 30 diakon belul voltam, hisz amint kiderult, a 6 toritanar az iden osszesen 30 jelentkezot fogad el tori EE-re, igy a kesobb erkezoket goromba hujjolassal fogadtuk- minel tobben jelentkeznek, annal nagyon a kompetencia, es nehezebb a bejutas... Itt meg a EE-dert is harcolnod kell...

De en mar nagyon tudom, h mit szeretnek, ugyhogy senki sem allithat meg! Magyar toribol fogom irni az esszemet, meghozza az 1956-os forradalomrol! Vegre a tortenelemnek egy olyan resze, ami tenyleg erdekel, hisz kotodom hozza! Kina es Japan persze szinten erdekes es tanulsagos, de azert termeszetesen osszehasonlithatatlan a sajat nepem ismeretevel... Szoval ha torik, ha szakad, ez lesz az en temam!

(Azt hiszem, egy kicsit kusza es talan incurkat negativ tolteture sikeredett ez post. Nem is tudom, mi van velem ... neha elbizonytalanodom magamban.... Szoval bocsi azoknak, akik elolvassak...)

2 comments:

Dorka said...

Azért ahogy elnézem, te sem panaszkodhatsz Szingapúrban:) (ez a mai post kivételnek számít)
Mindig eszembe szoktál jutni, mikor a szingapúri barátnőm éppen fagy halálra mellettem és az ottani időjárásról mesél...:)
Minimum 25 fok...pálmafák...
(bár azért az Alpokat semmiért nem cserélném el!)

További jó napot, vagyis inkább legyen jobb, mint eddig volt:)

Dávid said...

Ilyenkor azért nem cserélnék veled, rohangálás egész nap (héten) mindenhova, fejben tartani egy raklap dolgot...

Hogy az idő jó, az egy dolog :)

Kitartás!

ui.: Nem írok mindenhez, de olvasom :)