Wednesday, April 14, 2010

Utolso napok, zaro gondolatok

Eloszor is mindenkinek bocsi, aki az utobbi idoben feltevedt ide, es uj info hianyaban csalodottan szorfolt tovabb. A mentsegem ennyi: rajottem, h a naploirassal jobban jarok. Ido hianyaban csak egyre futotta, es a ketto kozul ugy erzem a szemelyes naploirasbol sokkal tobbet kapok.

Most azonban talan zaraskepp, ugy gondoltam, h le kell irnom, h hogy is erzem itt magam a kozepiskolas eveim utolso heteben. Merth mar csak 2 napom van hatra...Azutan 2 het tanulo szabadsag es jon az ajbii!

Ugy erzem, h meg sosem voltam ilyen boldog, mint itt az utolso honapokban. Mintha ennek a ket evnek a tanulmanyi, de foleg lelki nehezsegei utan vegre minden a helyere kerult volna...Szeretem a barataimat, es ok is szeretnek engem, egy szuperjo egyetemen fogok tovabbtanulni, es ugy erzem, h sokkal inkabb az az ember vagyok, aki szerettem volna lenni... Nem tudom, hanyan mondtak nekem, h ha fejlodni akarsz, ha tobb akarsz lenni, az elso lepes onmagad elfogadasa, de igazuk volt. Jo erzes ezt tapasztalni is, nem csak hallani rola!

De ami mindezt lehetove tette, az ez a hely volt, ez a United World College. Azok az emberek, akik itt tanulnak es elnek nem veletlenul kerultek ide. Elkepeszto, de szinte minden egyes kis beszelgetesunkbol kapok valamit toluk, es persze remelem en is adok nekik. Az itteni UWC-sek mentalitasa, eletfilozofiaja- legalabbis joparuknak- nagyon jo hatassal van ram. Sokkal 'vilagibbnak' is erzem magam, mar nem csak a magyar szememmel latom a vilagot. Tapintatosabb, turelmesebb, de ugyanakkor erosebb is lettem. Es ahogy az egyik kedvenc tanarom, a szinten ex-UWC-s Q mondta, mint nemsokara ballago UWC-s en is sokkal magabiztosabban nezek szembe akarmilyen nehezseggel, ami az utamba akad. Mert megvan bennem is most mar az a tudat, h kepes vagyok ra! Hisz ezalatt a ket ev alatt annyi embert probalo feladatot kellett elvegeznunk, annyi kihivast kellett elfogadnunk, amiket egyre gyakrabban mar mi magunk kezdemenyeztunk, h a sikereinket latva, mar semmi sem tantorithat el bennunket az ujabb probaktol! Jaj, ezt de szeretem!

Aaaa, UWC rengeteget koszonhetek neked! El se tudom kepzelni, h milyen ember lennek ennek a ket evnek a tapasztalatai nelkul...Annyit fejlodtem itt...Hihetetlenul szerencsesnek erzem magam, h idekerultem. Es ezert is erzem ugy, h kotelessegem visszaadni ebbol a jobol a mozgalomnak, ennek az iskolanak, es azoknak, akik nem voltak ilyen mazlistak, mint en. Mert mindenkinek joggal jar egy ilyen tapasztalat. En jo helyen voltam jokor, ezert tudtam megragadni ezt a lehetoseget. Viszont ha minel tobben reszesulhetnenek egy ilyen oktatasban- es itt nem annyira az IB-ra, mint inkabb az eletre es 'vilagra' nevelesre gondolok- akkor minden sokkal boldogabban, lazabban, hatekonyabban mukodne a vilagban. Hisz ugye mi mindenre kepesek vagyunk! Beketeremtes, a raszorulok megsegitese, orias vallalatok felallitasa vagy epp a helyi piac megorzese, sajat almaid megvalositasa, oserdok megvedese...akarmi johet! Mi ott leszunk es valora valtjuk!


Emberek, gyertek UWC-zni. De tenyleg.

No comments: