Sunday, May 10, 2009

Vasarnap delutan

Este fel 6 van, es en itt hasalok az agyamban, a szobam kihalt, meg Chihiro, a japan szobatarsam sem alszik ultrafura ejjeli bagoly eletstilusat kovetve. Preptime van (haziiro ido) , de valamiert most nagyon nem fulik a fogam a tanulashoz, pedig egesz heten olyan szorgalmas diakkent dolgoztam, h magamat is megleptem. De talan lehet, h epp ezert; most pihizni szeretnek vegre...

A mai napom egyebkent kicsit maskepp telt, mint a legtobb vasarnapom. Reggel hajnali 7 orakor keltem (!), h a fel 10-es istentisztelet helyett, a 8 oraira menjek Glorianaval. De megerte, mert ugy erzem, ez a hely vegre olyan, amilyennek lennie kell, van lelkesz, enekelunk, ma meg urvacsora-osztas is volt. Es azert az eddigi tapasztaim alapjan eleg sok szingapuri 'templom' nem teljesiti e csekely elvarasokat.
De a lenyeg, h itt ugy latszik megtalaltuk a helyunket! :) Es ugy orulok, h Glory-val egyutt megyunk, jaj, ugy szeretem azt a lanyt! :) A kis dilis costa-ricai! O egyebkent sajat bevallasa szerint is csak maximum 1 %-ban latino (annyi, h beszel spanyolul), hisz szinte egesz eletet az USA-ban toltotte. Viselkedeseben is total amcsi, kosarazik, focizik, egy kicsit meg breaktancolni is tud, mindenkit folyton 'dude'-nak szolit, na es sztorijai alapjan total amcsi filmekbeli eletet elt otthon, a sulis klikkeivel, a focicsapatot fuvarozo szuperanyujaval, hazibulijaival... Szoval szamara nehany szempontbol nem volt annyira uj ez a fajta suli, mint a mienk itt... Durva, h azt mondjak, a meno 12.-esek presztizs-torzshelye, a nagy kozos gyulekezohely nehany asztala meg a suli Wikipedia oldalan is fenn van...Poen:)

Na de a mise utan Glori egyenesen visszajott a koleszba, mig en a mar honapok ota tervezett karoravadaszatomra indultam. 'Nem lehet tovabb igy elni!' gondoltam, hisz azert megiscsak IB-n tanulok, az idoerzekem meg messzefoldon hires az abszolut hianyarol. De vegul sikerrel jartam, es most mar itt pontoskodik nekem ez a gyonyoruseg, es mindossze 10 dollarert! Jaj, szeretem Azsiat! :)

Ma egyebkent az itteni ket fobb szupermarket egyikebol , a Holland Village-i Coldstorage-bol kilepve valahogy elontott ez az erzes: ugy szeretek itt elni! Nem is tudom, miert jott ram megint, de mostanaban egyre gyakrabban fog el ez az erzes, csak igy random modra. Az ujonnan felfedezett orias malnadarabos joghurt miatt lett volna? Vagy a taskamban lapulo anyaknapi kartyak miatt, amiket 3 haziszulonknek keszulunk ma este atadni? Vagy Gloriana jelenlete miatt, aki arra emlekeztetett, h mennyi bolondos kalandban is volt reszunk eddig, es lesz meg csak ezutan? Talan mind egyutt:)

Egyebkent mielott elkezdtem volna irni ezt a bejegyzest, atmentem Mariana-ek szobajaba, h kifaggassam baratnomet tegnapi randevufelesegerol (a fiu ev eleje ota odaig van erte, de o csak baratkent tekint ra- hanyszor megesik ez...), es uruguai baratnomet az agyaban kinyulva talaltam. Szoval nem csak en voltam ilyen energiatlan formamban :) Vacsi utanra mar be is programoztunk egy kis szivmelengeto mozizast, bar szerintem ugyis a tankonyveink folott vegezzuk, mint minden vasarnap este.

Szingapurnak egyebkent annyi felfedezetlen resze van meg szamomra! Ma is peldaul a karora-keresgelesem kozben olyan utcakra keveredtem, ahol meg sosem jartam, es egy csomo erdekes helyet lattam. Na oda is visszamegyek meg, ha lesz egy kis idom.

Na jo, ideje lenne tenyleg nekiallnom a tori Internal Assessment-emnek. De egyaltalan jo temat valasztottam? Jaj, nem tudom... A proba IA-m nagyon jol sikerult, de azt a Abessziniai krisisrol irtam, ami mindossze 1 ev lefolyasat takarta, a mostani temam meg, tobb mint 10 evet olel fel! Es ez mar elesre megy, 20 %-a a vegleges IB jegyemnek...:S Nem is tudom... Na jo a kerdesem a kovetkezo: ''Greedy, self-centered and corrupt' To what extent is this a fair assessment of Empress Dowager Cixi and her policies for China after 1898 till her death in 1908? ' Azert valasztottam inkabb az azsiai toribol temat, mert gondoltam, igy legalabb melyebben belemerulhetek egy azsiai temaba, ami legalabb 10x olyan nehez, reszletezett es komplikalt, mint az europai torink. Szoval igy a jovo evi IB vizsgakra mar szuper pro lennek Azsiabol...De jaaaj, beszelnem kell Max-szel, a toritanar haziszulonkkel...

Juj, Chihiro most ert vissza egy koncertrol, ahol a Moulin Rouge-bol a Tango de Roxanne-t is jatszottak, ugyh megmutattam neki az eredetit Youtube-on. Nem igaz, h mindig libaboros leszek ettol a szamtol! :)

No comments: