Friday, May 8, 2009

RE:

Az emailekre itt kollektiven valaszolva irom most, h meg mindig elek, es koszonom jol vagyok! :) De ertem en az otthoni aggodalmakat, mar eleg reg nem adtam eletjelet magamrol, szegeny blogom is Tajfold ota varja az update-et. Az pedig mar tobb, mint masfel honapja volt! Mar majus van! Ez lehetetlen!

De pedig ra kellett jonnom, h "az ido elszall, de az iras megmarad", ugyh ismet visszatertem, h virtualis tarhelyembe vessek nehany igencsak fontos momentumot szingapuri eletembol.
Ido hijan tomoritesre itelt lehetseges blogcimeim:
  • The most amazing project week+ bangkoki orulet - elefancsi lav
  • Vizsgadrukk! - tanulni,tanulni,tanulni,csokit enni, tanulni, tanulni, aludni, jah es vitorlazni az Del-Kinai tengerben!
  • Kezdek belejonni...(Boarding life, sulis hajtas...)
  • Egy ujjal kevesebb - avagy esetem a kosarlabdaval
  • Mexican flu , akarom mondani Swine flu, vagyis bocsanat H1N1 influenza- "Shoot me down, bang, bang..."
  • Magyar majalis- ujra magyarul gondolkodtam! huhuu!
  • 3 napos hazaut- felnap a bangkoki es a kijevi repteren, jeee...
  • Filmnezos fanatizmus- a pentek estek fenypontja+ European Union Film Festival- S.O.S Love vetites Szingapurban!
  • Sodexo card business
  • Egyetemek= UWC II ?
  • Esti beszelgetesek - jaj, de jo is itt lenni
  • Mr. Morley - the best!
  • Tim Davis - the best2!
  • Grade 12s leaving... Leavers' Night party...:(:(:(:(
  • English Language Teaching kurzus a British Councillal- menjek Gap Year-re?Hova? Hogyan?
  • Babeli nyelvzavar
  • Nagy Kihivas
  • "Is it better to live for one day as a lion, or for 100 days as a mouse?/ Stand up on your feet or live on your knees?" avagy az 1956-os forradalom, az Extended Essay topicom
  • Ido
  • Improvizacios Szinjatszas- momentan nagyon csipem
  • Kene egy karora
  • Anglo-Chinese School - salsa orak es egy orult rajongo :D
  • Szenzacio: spanyolon tanultunk!!!
  • Onkifejezes0- mindenki maskepp, de hogyan is?
  • Mar csak 7 het! Gulyasleves, turosretes megyek!
  • Nyari tervek- 6 suru het - "not a holiday. studying without school"

Ha jol szamolom, 26 bejegyzest tudnek csak most irni ezekkel a cimekkel. Viszont egy bejegyzes minimum fel orat venne igenybe, az pedig 13 oranak felel meg, es tekintve, h mar delutan 2 korul jar az ido es a blogiras mellett lenne nehany aprocska teendom is meg ma, ez valoszinuleg nem fog osszejonni. De visszateresem oromet azert ez a tudat nem veheti el, szoval minden gepirasi tehetsegemet osszeszedve, most potyogomaraton tartok, ami alatt mind a 26 temat megprobalom erinteni.

Szoval ott vesztettem el a fonalat ugy marcius vegen Tajfoldon, a Mosolyok Foldjen milyen csodalotos elmenyekben is volt reszem. Az elefant revervatumban toltott 5 nap eletre szolo emlekkent meltan viseli a "The most amazing project week" cimet. Elefantokkal furodtem a folyoban! Sar(vagyis inkabb fancsikaki) csataztam a vilag minden tajarol odaerkezo onkentesekkel! Homokot lapatoltam, bananfakat vagdaltam, kukoricat hantoltam, elefant eneket dudoltam es tancoltam a tabortuz korul, a hegyekben egy kis favityillo mellett, ahova 3 elefant, nehany mahut es a kalandvagyobb onkentesek kisereteben turaztunk fel. A kezembol etettem a fancsikat, platos kocsi tetejen utaztam, mig orult soforunk 120-szal vette be a hegyi kanyarokat, es a Beyonce szamot kicsit atkoltve "If I was a ladyboy" -kent enekelt fennhangon. Egy egesz delettot a szantofoldeken tolve, kukoricat csepelve es orias halmazokat a hatomon cipelve rajottem, h a mezogazdasagi munka milyen faraszto is lehet, s h mennyire indokolatlanul panaszkodunk gyotro IB-s diakeletunkre. Szogesdrot szerelese kozben igazi ferfinak ereztem magam, mig a nehez munkanap vegen az esti tajmasszazs minden gondolatot kiuzott a fejembol. Osszebaratkoztam Jack-kel, a onkentesek poenos vezetojevel, Chom-mal, az orult ladyboy-t szivesen imitalo soforrel, Dave-vel a vilagjart utazoval, aki lebilincselo sztorijaival Elefant Haven-ben, a hegyi turank vegallomasan szorakoztatott, es talakoztam Lek-kel az elefantok hires megmentojevel is. A nemet Frida akcentusan pedig mai napig nevetunk baratnoimmel:) Na igen, Marianaval, Rosieval es Mariaval is azt hiszem kozelebb kozelebb kerultunk egymashoz, bar azert volt jonehany pillanatat, amikor ugy ereztem, vmi nincs rendben, vmi nem stimmel. Ha jol belegondolok, ott jottem ra, h annak ellenere, h mindharmukat nagyon szeretem, Rosieval es Mariaval megsem vagyok annyira egy hullamhosszon, mint peldaul Marianaval, akivel viszont ugy erzem megerositettuk a baratsagunkat, es azota is egyre tobb mindent osztunk meg egymassal, tobb idot toltunk egyutt.

Chiang Mai varosa lenyugozott egyszeru es sokszinu letevel, a kozlekedes legszorakoztatobb formajaval, a TucTuc-jeivel, az olcso, de jo minosegu arucikkjeivel, amelynek jelentos hanyadat a vasarnapi esti piacon tatott szajjal es orvendezo lanylelkunkkel vasarlotunk fel. Na es persze Banilah hoteljevel, ami a vilag legszivmelengetobb szalloja, a legedesebb hotelvezetolannyal, a cuki cicas es szuper Lanna stilusu berendezesevel es alacsony araival.

Bangkok pedig egyszeruen csak orult egy varos. Chiang Maihoz alig hasonlithato, egy sokkal nyugatiasabb, fejlettebb vilagvaros, amit turistak szazai lepnek el minden nap. Khao San Road pedig az albertirsai Koztarsasag ut mellett a masodik kedvenc utcam a vilagon, bar a ketto meroben mas. Khao San a randomsag netovabbja. Nappal arusok cirkusza, ahol orakig barangolhat az ember olcso, de jo minosegu ruhanemuket, vagy szuvenireket vasarolgatva, es egzotikus etekkel csillapitva az amugy a hoseg miatt igencsak megcsappant etvagyat. Ejjel azonban Khao San egy orult hangyabollya valtozik, ahol a leglehetetlenebb emberekkel is ossze lehet futni, es ossze is futsz veluk, le is allsz beszelgetni, sot 1 ora mulva akar egy kis vendeglo asztalkaja mellett hallgathatod elettortenetuket. Francia ferfiak rozsat kuldhetnek neked kis taj aruslanykakkal, egy furcsa, kicsit illuminalt, de mindenkepp erdekesnek tuno amerikai utcai portret keszitetthet rolad, a The Club-ban ingyen sort kaphatsz, ha a tancolok korebol kilepve latszolag maganyosan acsorogsz nehany percig, viszont hajnali 4 orakor a mar mar aludni keszulo utcan svajci fiatallal valo beszelgetesed a ladyboy-ok haragjat vonhatja magara... A backpackerek paradicsoma ez a hely, a legkuszabb, legeletteltelibb utca, amit valaha lattam. Nem hiszem, h lenne parja a vilagon.

Na de ennyit a taj kalandjaimrol, a reszletekrol meg majd szemelyesen:) A tobbi 25 pontra is idot kell meg szannom!

No comments: