Friday, December 5, 2008

Suru het 1- indo nagykovetseg

Delben keltem! Nem sokszor csinaltam meg ilyet. De mondjuk egy ilyen het utan nem is csoda...:)

Kezdjuk ott, kedden az indonez nagykovetsegre kellett mennem a vizamert. Repjegy igazolas, doksik kitoltve, utlevel- gondoltam, mindent viszek. Ez volt az elso alkalom, h egyedul inteztem egy ilyen hivatalos ugyet, szoval azert volt bennem egy kis para, h nehogy elhibazzak vmit, de a majdnem 1 ora utazas utan, mikor vegre meglattam - a vietnami nagykovetseghez kepest hatalmas epuletegyuttest (a vietnamiaknak mindossze egy csaladi haz szeru hely jutott...)- gondoltam, ha mar idaig eljutottam csak nem lesz semmi bibi. Szoval szepen besoroltam a kapu utani 'IN' feliratu ablak elott acsorgok moge. Volt egy kis nehezsegem a furcsan nagyothallonak tuno, vagy csak alapjaraton a megszokottnal hangosabban es eros indo akcentussal beszelo hivatalnok bacsival- nem ertettem, miert kell neki a tagsagi kartyam vagy a jogsim, de aztan leesett: rovidnadragban voltam! :D Ugye, h milyen nyilvanvalo? :D Nekik az, mert hat az indo nagykovetsegre nem lehet csak ugy terdmutagatosan bemenni. Indonezia alapjaraton egy szigoruan muszlim szabalyok szerint mukodo orszag, a nok fejkendot es egesz testet elfedo ruhakat hordanak- en meg a sulis egyenruhamban, egy kicsit a terdem fole ero naciban voltam. Szoval a diakkartyam es 1 dollar elleneben kaptam a bacsitol egy foldigero piros lapszoknyat, es egy sorszamot, es vegre lecsuccsenhettem a feltunoen zsufolt varoteremben (a vietnami nagykovetsegen egy lelek sem volt rajtunk kivul :)). Gyorsan megszemleltem a nepeket :a nagytobbseg total indo kinezetu volt, de egy ket kinai arcot is kiszurtam, es azt hiszem en voltam az egyetlen nyugati joveveny. Aztan szep nyugodtan elovettem Golding Legyek urat, gondtam majd csak hivjak a sorszamom. De aztan kb tiz perc elteltevel elkezdtem gondolkodni (vegulis az sem art neha...), hogy okes, kaptam ezt a kartyat a bejaratnal, de nem lattam semmilyen szerkezetet, amin regisztraltak volna...Hmmm....lehet h vmi nem okes? A fali kijelzon ekozben az 550-es sorszamu latogatot hivtak- az en kartyam 321-et irt. A biztonsag kedveert gondoltam megkerdezem a mellettem ulo not. Hat persze, ujabb sorszam egy masik gepnel a pultok mellett. Akar oraikig is ulhettem volna ott...:)
Ugy fel oran belul sorra is kerultem. A papirok rendben, alairas, csutortokon johetek is vissza- jah, de itt ne hagyjam a csekket, a kassza jobb oldalt, viszlat. Mi? Hogy most kell fizetnem?! De hat a vietnamiaknak csak a vizak begyujtesekor kellett! Aaaa! De mazlim volt, mert a karacsonyi vasarlasra epp aznap vettem ki egy kisebb osszeget a 'boritekombol', szoval volt nalam kb 79 dollar. Abbol megvan a viza (75 $ ~8000 Ft, hah tok draga...Tajfoldre ingyen mentem volna...), de hogy megyek haza??? Az EZ link kartyamon (=izi=easy link-tomegkozlekedesi kartya a buszokra es a metrora, marha jo otlet, otthon is jo lenne bevezetni) mar igy is minuszban voltam, taxit hivni meg tul draga lenne. Aaa...parapara...aztan aha! A legkozelebbi metronal fel tudom tuningolni a kartyamat a Visa bankkartyammal! Szoval kifizettem a vizamat, visszaadtam a piros szoknyat, es mar siettem is kifele. Na de most hol is vagyok? Fogalmam se volt, csak ugy nagy vonalakban, de a lenyeg, h messze. Megkerdeztem egy ket emberket, merre van a legkozelebbi metroallomas, de vagy rossz iranyba mentem, vagy csak nem vartam eleget- de mivel sietnem kellett, inkabb leintettem egy taxit. (Durva, h itt mennyit taxizom...de persze ez nem egyenlo az europai taxizassal...) Kedvesen megkerdeztem az 'Uncle'-t, h el tudna-e vinni a legkozelebbi allomasra osszesen 4 dollarert, merth nincs nalam tobb, es szerencsemre rabolintott. Dumalgattunk is az uton, jo arc volt a bacsika, kerdezte, h hol tanulok, szoba kerult az osztondijam, Magyarorszag, aztan az o gyerekei, de aztan megerkeztunk, es par perc mulva mar a kartyafeltolto masinaval szerencsetlenkedtem. Folyton visszadobta a bankkartyamat. A harmadszori probalkozas utan bekukucskaltam a kapuor/ jegyelado kukcojaba, es jott az ujabb info- csak szingapuri bankkartyaval tudnek penz atutalgatni, a kis gagyi Visa kartyam itt semmit sem er. Te jo eg- most mihez kezdjek? Aaa! Egy oran belul csini feketeben a suli buszmegallojaban kell lennem, en meg itt ragadtam! De megint a segitsegemre siettek: a jegyelado bacsi miutan megkerdezte meddig mennek, felhivta a kollegajat a Dover Road-i allomason, h engedjen ki suttyomban, sot meg adott masfel dollar a buszra az allomasrol! Alig hittem el! Olyan jo volt erezni ezt az egi gondoskodast!:)

Szoval a kis kalandos utazasom utan sikerult idoben visszaernem a suliba, h az Esplande-ba ruhaprobara mehessek a tobbiekkel. Aztan masnap elesben nyomtuk mar: dec 3 OPUS koncert! :D:D:D

No comments: