Monday, November 3, 2008

Magyaros es meghokkento

Mar nagyon nagyon ki voltam ehezve a magyar szora. Skype-on beszelunk, emailezunk, msn-ezunk, de amellett, h az utobbi ketto sosem volt az erossegem( amit biztos sokan eszre is vettek mar), ez nekem nem eleg a magyarbol. Szoval szepen korbepislogtam a szobamban magyar nyelvu iromanyert. Szingapuri utikonyv-hmm igaz, erdekes lenne igy harom honap ittlet utan ujra atlapozni a turistaknak szant konyvet, de inkabb vmi masra vagytam. Lovasi Andras es Lackfi Janos verseskotete-mar irodalmibb, de egy regenynek jobban orultem volna. Es akkor eszrevettem a meg a pesti repteren kapott Nepszabadsag alol kikandikalo barna mappat: Kata konyve! Mar egyebkent is illene elolvasnom, hat itt a tokeletes idozites: temerdek hazi,a szunetbol mar csak masfel nap...de nem erdekel, magyar szot akarok! Szoval nekiestem.

Anyam, Kata, (marmint Kata a keresztanyam), nem akarlak nagyon fenyezni itt a neten, de azert azt meg kell hogy jegyezzem, hogy Rowlinggal es a 10 evesen kapott tudogyuszimmal vetekedsz az engem agyhoz lancolasban! Meg egy hatalmas filmmaratont is kihagytam miattad! Szoval a te lelkeden szarad, h sosem tudom meg, mi tortent 10 000 evvel B.C., na meg ezek utan duplakarikaval jarok majd suliba, mert ejjelente konyveket bujok majd!

(el-va-lasz-to-jel)


Tegnap vegre vegre nemcsakhogy elindultam, de meg is erkeztem egy misere! (Nem is olyan egyszeru az itt...na de az egy masik, kicsit kiborito sztori). Pandittel , Sierra Leone-i baratommal mar nehanyszor beszeltuk, h je mindketten protestansok vagyunk, meg h o mennyire szereti az a helyet ahova jar, ugyhogy gondoltam, ma vele tartok egy istentiszteletre. Meg harman csatlakoztak, es egy ora utazas utan meg is erkeztunk a China Town-i helyre.
Az elso furi jelenseg az volt, h Pandit a metrot elhagyva egyenesen egy bevasarlokozpont fele vette az iranyt. Kerdeztem is, miert, kiderult, h a hely az epulet tetejen van. Szoval nem templomba megyunk. Oke.
A liftbol kiszallva a kis zegzugos folyosok vegen mosolygos lanyok/nenik fogadtak minket.
-Uj tag?
-Ooo...igazabol csak...
-Tessek, regisztracio.
Ezek utan kovettuk az elottunk erkezetteket, es hangokra, zenere, hangos zenere, majd egy hatalmas eloado teremben onfeledten ide-oda ugralo, tapsolva eneklo tomegre bukkantunk.
-Wow, ilyet eddig meg csak az amcsi sorozatokban lattam!- szoltam hatra costa ricai baratnomnek, Gloriananak.
Hamar mi is bekapcsolodtunk, (‘We love you..shalala...halleluja...shalala-egyszeru angol szovegek’)elveztuk is nagyon. De kb tiz perc utan a zenekar(!) lement a szinpadrol es egy kozepkoru civilruhas nyugati no vette at a mikrofont. 2 perc alatt megtizszerezett hangerovel majdhogynem extazisban hirdette az oromhirt. Lelkesito mi tagadas.
De ezutan sem csokkent a hangero. “...es 185 kereszteles a Fulop szigeteken, es 53 kereszteles Sri Lankan, es 120 gyerek etkeztetese,es...”Oke, de ertem en akkor is, ha nem sivitozik a neni. De a tomegnek ugy latszik tetszett. Na jo, tenyleg szep dolgokat ertek el. Szep hosszu a lista.
3 oran at hallgattam a listat.
3 oran at.
November 2-an evzaro osszegzest tartottak. Semmi uzenet, azonkivul persze, h adakozz, mert ide meg oda megy a penzed. Meg egy kis cetlit is kapott mindenki, ahol szepen kertek, h karikazd be az adakozasra szant osszeget.
Jovo heten felkeresem az evangelikus templomot.

1 comment:

szekand said...

Huh, ez tényleg durva lehetett. Kb négyszer olvastam el ezt a bejegyzést:) Egy ilyenre én is bementem volna...és akkor ez tényleg úgy van hogy az ember az új ipod, és egy Mekis ebéd között benéz egy ilyen misére? Áhh a westendben miért nincs ilyen? Hmm minden esetre ezek után izgalommal várom a legközelebbi "templomi" élménybeszámolódat:)